Arduino Uno + cable

Arduino Uno + cable

آردوینو Uno

 توضیحات: Arduino یک پلتفرم سخت افزاری و پردازشی است که به صورت كد باز یا Open-Source طراحی شده است. این پلتفرم بر پايه یک بورد I/O ساده و بر مبنای زبان processing/wiring طراحی شده. بورد Arduino هم برای طراحی مدارات مستقل و هم برای ارتباط با سیستمهای خارجی و نرم افزارها مناسب است.

در بسیاری از پروژه های مهندسی در مهندسی برق، مکانیک، عمران، شیمی یا هوافضا استفاده از مدارات الکترونیک اجتناب ناپذیر است. نیاز به مدارات میکروکنترلر برای اتوماسیون، اندازه گیری یا اجرای یک عملکرد خاص در همه پروژه ها احساس می شود. اما مشکل، عدم آشنایی مهندسان به برنامه ریزی میکروکنترلرهاست. بجز مهندسان برق کمتر کسی به نحوه برنامه نویسی میکروکنترلرها و روش راه اندازي مدارات ميكروكنترلري آشنایی دارد. هدف از طراحی بوردهای Arduino حل این مشکل است.

به بیان دیگر، بورد Arduino و مدارات وابسته به آن امکان ورود به دنیای میکروکنترلرها و برنامه نویسی آنها را برای مهندسان رشته های مختلف و حتی افراد عادی فراهم می سازد.

سخت افزار این بورد شامل يک میکروکنترلر AVR است که تمامی پایه های ورودی و خروجی آن در دسترس کاربر است. شماتیک سخت افزار این بورد به صورت آزاد و رايگان در اختیار همه قرار دارد. نرم افزار این بورد شامل یک کامپایر استاندارد زبان برنامه نویسی و یک boot loader  که بورد را راه اندازی می کند.

سخت افزار Arduino با استفاده از یک زبان مبتنی با سیم بندی یا Wiring-based (با تمامی کتابخانه ها و دستور زبان لازم) و با بهره گیری از یک محیط مبتنی بر پردازش یا processing-based، برنامه نویسی می شود. این برنامه نویسی بسیار مشابه با زبان ++C است. با این تفاوت که در این زبان ساده سازی های زیادی صورت گرفته و تغییراتی برای یادگیری سریع و آسان زبان ایجاد شده است.

برای اضافه کردن قابلیت های سخت افزاری برای بورد Arduino مداراتی به نام بوردهای Shield طراحی و تولید شده است. برای مثال برای اضافه کردن قابلیت ارسال SMS یا ارتباطات GSM بورد GSM Shield طراحی شده. یا برای اضافه کردن قابلیت ناوبری GPS Shield طراحی و تولید شده است.

بینهایت بورد Shield در کابردهای مختلف برای بورد Arduino طراحی و تولید شده است.

طراحی بوردهای Shield به گونه ایست که به صورت بلوک های ساختمانی روی بورد مادر Arduino نصب می شود. برای نصب این بوردها دو ردیف پین هدر استاندارد روی بورد Arduino در نظر گرفته شده است. میتوانید تا چندین بورد Shield را روی Arduino نصب کرده و هر کدام را به طور مجزا راه اندازی و کنترل نمایید. هر بورد Shield روی Shield زیرین نصب می شود.

بورد Arduino موجود ورژن جدید این محصول است. در این ورژن علاوه بر ویژگی های نسخه قبلی، برای مدیریت ارتباط USB به جای چیپ FTDI از میکروکنترلر ATmega8U2 استفاده شده است. در این روش سرعت انتقال داده افزایش یافته و برای راه اندازی ارتباط USB در لینوکس و مکینتاش به درایور نیاز نخواهیم داشت. (فایل inf در ویندوز نیاز خواهد بود.)

اگر نمی دانید کدام بورد Arduino برای شما مناسب است به راهنمای خرید بوردهاي Arduino مراجعه کنید.

 

مشخصات:

 

اسناد فنی: