سنسور شعله UVTRON مدل R2868 محصول Hamamatsu ژاپن

سنسور شعله UVTRON مدل R2868 محصول Hamamatsu ژاپن

سنسور شعله UVTRON مدل R2868

 

توضیحات: سنسور R2868 یک آشکارساز اشعه ی ماوراء بنفش از محصولات شرکت Hamamatsu ژاپن است. برای تشخیص شعله در این سنسور از پدید فوتوالکتریک فلز و اثر gas multiplication استفاده شده است. حساسیت طیفی سنسور بین 185 نانومتر تا 260 نانومتر است که این طیف باریک، سنسور را نسبت به نورهای مرئی غیر حساس و بی تفاوت می سازد. در نتيجه این حسگر بر خلاف سنسورهای نیمه هادی، نیازی به فیلتر اپتیکال نخواهد داشت و راه اندازی آن آسان خواهد بود.

این سنسور ابعاد کوچک و در عين حال حساسیت بالایی دارد. بگونه ای که میتواند امواج ماوراء بنفش ضعیف پراكنده شده از یک شعله کوچک را با سرعت و دقت بالا شناسایی کند. این حسگر با استفاده از کاتد فلزی صفحه ای میتواند شعله ی یک فندک را در فاصله ی بیشتر از 5 متر تشخیص دهد.

سنسور R2868 برای استفاده در حسگرهای تشخیص شعله و سیستم های اعلام حریق مناسب است. همچنین برای تشخیص پدیده الکتریکی نا مرئی مانند تخلیه کرونا در خطوط انتقال فشار قوی کاربرد دارد.

 

کاربردها:

 

مشخصات:

اسناد فني:

 

شرکت Hamamatsu برای راه اندازی سنسور R2868 بورد درایوری به شماره فنی C3704 طراحی و تولید نموده است. بورد C3704 دارای یک منبع ولتاژ بالا و یک مدار پردازش سیگنال است که میتواند سنسور R2868 را با ولتاژ ورودی 5 تا 30 ولت راه اندازی کند.