Bus Pirate

Bus Pirate

Bus Pirate

 توضیحات: ماژول Bus Pirate بوسیله Ian Lesnet طراحی و ساخته شده و برای اولین بار در سایت Hack a Day معرفی شد. این ماژول ابزاری برای عیب‌یابی و مهندسی معکوس است. با استفاده از این ماژول می‌توانید از طریق یک کامپیوتر با اغلب پروتکل‌های ارتباط سریال مانند I2C ، SPI و سریال آسنکرون با دیگر سیستم‌های مجهز به رابط سریال ارتباط برقرار نمایید. این ماژول بگونه ای طراحی شده تا بتواند سطوح ولتاژ دیجیتال 0 تا 5 ولت را پشتیبانی نماید. این محصول کار با آی سی‌های جدید یا چیپ‌های ناشناخته را آسان می‌کند. بگونه‌ای که دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف تلاش برای برقراری ارتباط سریال نمایید. همه کارها را از طریق کامپیوتر و پورت USB تحت نظر و کنترل خود داشته باشید.

کار با این محصول ساده و عملکرد آن موثر است. دستور خود را در یک برنامه ترمینال تایپ نمایید. این ماژول دستور را به پروتکل ارتباطی مورد نظر ترجمه کرده و برای سیستم مورد نظر ارسال می‌کند. همچنین دیتای ارسالی از سیستم را در پروتکل دلخواه دریافت و در برنامه ترمینال کامپیوتر نمایش می‌دهد. برنامه Bootloader نصب شده روی میکروکنترلر یک مزیت است. به راحتی می‌توانید Firmware را آپدیت کرده و بورد را برای کاربرد دلخواه خود تغییر دهید.

المان اصلی ماژول Bus Pirate یک میکروکنترلر PIC24FJ64 و یک آی سی FT232RL براي تبديل USB به سریال است. برای اتصال بورد به کامپیوتر یک کانکتور USB Mini-B روی بورد تعبیه شده است. با اتصال بورد به کامپیوتر، پورت USB به عنوان یک پورت COM مجازی شناخته و نمایش داده می‌شود. ترتیب پایه‌های پین هدر 2x5 برای ورودی و خروجی‌های دیجیتال در اینجا توضیح داده شده است.


مشخصات:

اسناد فنی: